Narzędzia wewnętrzne – intranet, extranet, dedykowane ankiety elektroniczne, bazy danych i in.

Jak zbudować system sprawnej, uporządkowanej komunikacji oraz dystrybucji informacji wewnątrz firmy?

Dziesiątki maili, załączników oraz plików, stosy dokumentów, natłok danych pochodzących z różnych źródeł… Wszystko to generuje gigantyczne straty czasu i nakładów poświęcanych na dotarcie do poszukiwanych informacji. Dodatkowo wywołuje chaos, przekłada się na niską efektywność pracy, a nierzadko wręcz paraliżuje proces zarządzania przedsiębiorstwem.

Dlatego coraz więcej firm korzysta w nowych technologii, które w ogromnym stopniu pozwalają usprawnić i usystematyzować procesy wewnętrznej komunikacji, zarządzania projektami oraz dystrybucji informacji.

W tym celu niezwykle pomocne okazują się takie narzędzia jak intranetczy extranet, czyli wewnętrzne platformy przypominające tradycyjne serwisy www, dostępne po zalogowani dla upoważnionych pracowników firmy lub klientów.

Nowoczesny intranet / extranet to nie tylko firmowa „tablica ogłoszeń”, ale także wiele dodatkowych narzędzi wspierających procesy biznesowe, jak choćby:

  • uporządkowane biblioteka skatalogowanych dokumentów wraz z wyszukiwarką
  • bazy danych
  • narzędzia do korespondencji seryjnej
  • baza wiedzy
  • systemy e-learningowe
  • narzędzia motywacyjne
  • narzędzia wspierające ocenę pracowniczą
  • narzędzia badające poziom satysfakcji klienta
  • narzędzia wspierające zarządzanie bieżącymi projektami
  • narzędzia wspierające wewnętrzną logistykę
  • platforma wymiany informacji między kadrą zarządzającą a pracownikami
  • platforma wymiany informacji między pracownikami (ogłoszenia drobne, fora dyskusyjne)
  • platforma komunikacji i wymiany informacji z klientami oraz dostawcami

Ad Direct oferuje kompleksową obsługę w zakresie projektowania i wdrażania narzędzi typu intranet i extranet. Bierzemy na siebie odpowiedzialność za opracowanie sposobu działania poszczególnych narzędzi (tzw. koncepcji funkcjonalnej), przygotowujemy specyfikację techniczną, projektujemy layout, koordynujemy prace programistyczne, pomagamy klientom opracować treści przeznaczone do zamieszczenia w serwisie.

 
Korzyści dla Klienta:
 

Usprawnienie komunikacji

  • Tablice ogłoszeń z informacjami od firmy dla pracowników
  • Baza aktualności (wewnętrznych oraz rynkowych)
  • Automatyczna wysyłka korespondencji seryjnej do pracowników lub grup pracowników (e-maile, newslettery / e-biuletyny, powiadomienia SMS)
  • Informacja o nowych dokumentach w bazie wiedzy

Bezpośredni dostęp do informacji

  • Uporządkowane katalogi danych oraz dokumentów (dokumenty firmowe, pliki, prezentacje, filmy szkoleniowe, zarządzenia, kodeksy, regulaminy i inne)
  • Podział na kategorie i podkategorie tematyczne
  • Wyszukiwarka (prosta lub zaawansowana)

Instrumenty motywacyjne

  • Możliwość organizacji i bezpośredniej prezentacji interaktywnych plebiscytów i konkursów wewnętrznych dla pracowników / działów firmy
  • Możliwość bezpośredniej prezentacji sukcesów i osiągnięć firmy w nowoczesnej formie (materiały video, interaktywne prezentacje, transmisje online, video-chaty)
  • Możliwość stworzenia interaktywnej platformy wymiany pomysłów, rozwiązań i usprawnień wewnątrz przedsiębiorstwa
  • Możliwość przeprowadzania online anonimowych sond lub ankiet wśród pracowników firmy
  • Możliwość stworzenia narzędzi usprawniających ocenę pracowniczą na podstawie osiąganych wyników i efektywności

Usprawnienie zarządzania projektami

  • Usprawnienie i automatyzacja komunikacji z klientem (platformy prezentujące w zbiorczej formie etap realizacji projektu zamiast raportowania drogą mailową lub telefoniczną)
  • Interaktywne ankiety badające poziom satysfakcji klienta
  • Narzędzia ułatwiające zarządzanie projektami (platformy gromadzące w jednym miejscu niezbędne informacje nt. klientów i realizowanych dla nich projektów)

Integracja pracowników

  • Tablice ogłoszeń „drobnych” dla pracowników
  • Narzędzia do szybkiej wymiany informacji między pracownikami
  • Pracownicze fora dyskusyjne
  • Interaktywne galerie zdjęć lub materiałów video (ze szkoleń, wyjazdów integracyjnych, spotkań firmowych)
 

Oferta Ad Direct:

  • przygotowanie pełnej specyfikacji funkcjonalnej i technicznej
  • opracowanie kompleksowej koncepcji wizualnej (projekty graficzne layoutu)
  • wsparcie w opracowaniu contentu (treści i materiałów przeznaczonych do zamieszczenia w serwisie www)
  • koordynacja prac programistycznych
  • funkcjonalny system zarządzania treścią (CMS)