Serwisy społecznościowe to już nie tylko fenomen socjologiczny, ale także niezwykle skuteczne narzędzie komunikacji i promocji. W myśl popularnego powiedzenia „Nie ma cię na Facebooku – nie istniejesz” coraz więcej Organizacji zakłada publiczne profile oraz tzw. fan page w popularnych serwisach społecznościowych, które funkcjonują równolegle z tradycyjną firmową stroną www, a w wybranych przypadkach całkowicie ją zastępują.
Wbrew odosobnionym opiniom, wg których jest to przejaw swoistej i przejściowej mody, właściwie prowadzone działania marketingowe w serwisach społecznościowych przynoszą znakomite rezultaty. Zjawisko to stosunkowo łatwo wyjaśnić.
Funkcjonowanie Organizacji w serwisie społecznościowym opiera się na swoistym systemie rekomendacji. Użytkownicy najczęściej pozyskują wiedzę na temat danej firmy czy marki, śledząc aktywność swoich znajomych, a to bezpośrednio przekłada się na wysoki poziom zaufania do pozyskanej w ten sposób informacji.
Równocześnie każdy użytkownik, który zainteresuje się wybraną marką w serwisie społecznościowym, automatycznie staje się nośnikiem wiedzy na jej temat, przekazywanej dalej w ramach sieci jego kontaktów. Dzięki temu w stosunkowo krótkim czasie i przy ograniczonych nakładach finansowych można skutecznie dotrzeć z informacją do bardzo dużej liczby odbiorców.
Należy jednak pamiętać, że użytkownicy serwisów społecznościowych to grupa wymagająca szczególnego traktowania. Aby pozyskać odpowiednią liczbę Internautów zainteresowanych naszą marką, a co ważniejsze podtrzymać to zainteresowanie, należy postępować niezwykle systematycznie. Martwy albo nużący fan page, gdzie niewiele się dzieje, skutecznie i bezpowrotnie zniechęci użytkowników. Zbyt nachalne lub inwazyjne formy promocji podziałają równie odstraszająco.
Pułapką może także okazać się nieznajomość regulaminu obowiązującego w konkretnym serwisie społecznościowym. Złamanie narzuconych przez właściciela zasad, może spowodować, że nasza marka zostanie bezpowrotnie usunięta ze społecznościowej sieci. Prowadzenie aktywności w tego typu serwisach, warto więc oddać w ręce wyspecjalizowanej agencji marketingowej.
Oferta Ad Direct:
- opracowanie kompleksowej strategii komunikacyjnej prowadzonej w wybranym serwisie społecznościowym
- przygotowanie i założenie fan page marki / organizacji
- systematyczne prowadzenie działań w wybranym serwisie społecznościowym, nastawionych na pozyskanie i podtrzymanie zainteresowania użytkowników
- stały monitoring efektywności prowadzonych działań